Groesbeekseweg 180, 6521CR Nijmegen
+31 6 22 60 91 67
Maandag - Vrijdag 09:00 - 17:00

Ben je vaak somber, angstig, gespannen of onrustig? Voel je je regelmatig leeg, vermoeid of onzeker? Wegstoppen maakt het alleen maar erger. ACT-training helpt je om psychische pijn te accepteren en om te gaan met alles wat er op je pad komt. Om een zinvol en rijk leven te leiden, met je verdriet, pijn, herinneringen en je angst.

ACT staat voor Acceptance and Commitment Therapy. Deze methode houdt in dat je leert je te richten op zaken die je zelf kunt beïnvloeden, zoals je eigen gedrag. daarnaast leer je ervaringen waar je geen directe invloed op hebt, zoals je emoties en gedachten, te accepteren.

Act is geschikt voor mensen die aan zichzelf willen werken, of voor mensen met lichte psychische klachten. Act helpt ons om om te gaan met de hindernissen en moeilijkheden die zich in het leven aandienen en ook onvermijdelijk bij het leven horen. Hiertegen vechten is zinloos en draagt niet bij aan je levensvreugde en energie. In de ACT trainingen richten we ons op het vergroten van je welbevinden , hiermee je psychologische flexibiliteit te versterken en te gaan leven vanuit jouw waarden.

Welbevinden heeft onder meer de volgende kenmerken:
• de aanwezigheid van positieve emoties

• veerkracht bij de wisselvalligheden in het leven
• het kunnen omgaan met onplezierige ervaringen en tegenslag
• persoonlijk groeien door tegenslag
• een algemeen gevoel van tevredenheid met het leven
• zelfacceptatie en zelfcompassie
• eigen talenten kennen en gebruiken
• een doel hebben in het leven
• je betrokken voelen bij het leven
• positieve relaties hebben

We werken met opdrachten en meditatieoefeningen.